Core Mamma

Mammaträning med bebis!

Kursen omfattar 8 tillfällen på 45 minuter vardera samma. Alltid samma veckodag som kursstarten. Rekommenderas från ca 6-8 veckor. Är du osäker rådfråga din läkare innan du börjar träna. Bebis är välkommen på passen. Core Mamma riktar sig till nyblivna mammor som vill stärka och bygga upp kroppen igen efter förlossningen på ett tryggt och säkert sätt med genomtänkt träning  men även för dig som har återkommande ryggproblem eller känsla av trötthet eller svaghet i rygg eller säte. Det är viktigt att stärka bäckenbottenmuskulaturen och din coremuskulatur med genomtänkt träning.

Denna form av träning är en oerhört viktig del i din återuppbyggnad eller förebyggandet av skador. Det ger dig en snabbare återhämtning då cirkulationen ökar och din muskeltonus förbättras. På sikt förbättras din balans, hållning och koordination och ger dig en starkare bålmuskulatur.

Vi tränar i små grupper för att varje deltagare ska kunna få individuell hjälp och tillsammans mäter vi magdelningen (diastasen). Vi kommer att göra varierande styrkepass  där vi använder den egna kroppen som motstånd.. Detta passar dig som är nybliven mamma och vill ha med din bebis på passet men även för dig som vill komma utan barn och behöver komma igång men inte riktigt vet var man ska börja.

Boka här

Core Mamma

Webbdesign: Formwork